Poor Fundamentals

拙いファンダメンタルズ 19/6/22

19/6/18日 RBA は
2019年6月4日の準備銀行理事会の金融政策会議議事録
を公表しました。
金融政策に関する部分で分かりにくい表現で、今後の政策金利見通しを明らかにしました。 [赤字部分]

議事録-金融政策部分 抜粋

2019年6月4日 シドニー
出席者
Philip Lowe(総裁)、Guy Debelle(副総裁)
Mark Barnaba AM、Wendy Craik AM、Philip Gaetjens
Ian Harper、Carol Schwartz AM、Catherine Tanna
・・・これらの考察を考慮して、メンバーは今回の会議でキャッシュレートを引き下げるケースを検討した。
低水準の金利は経済の成長を後押しし、それによって失業率を減少させ、 インフレ率を目標と一致する水準まで上昇させる一因となる。
A-phrase
出席者は、現在の環境では、
低金利が経済を支える主要な手段は
為替レートの低下、
企業の借入金利の引き下げ、
および家計による借入に必要な利子の支払いの減少である。
しかし、世帯は総計で純借入であるが、 純貯蓄者であり、金利が低下すると受取利息が減少するであろう多くの個別世帯がある ことを出席者は認識した。
これらの様々な影響を慎重に検討して、メンバーはより低い水準の金利が雇用と所得の成長を支え、 より強い全体的な経済情勢を促進する可能性が高いと判断した。
B-phrase
出席者はまた、今後の期間における低水準の金利に関連するリスクについても検討した。
家計の債務水準が高いこと、
住宅市場の調整が進んでいること、
および貸付慣行が厳しさを増していることを考えると、
金利の低下が中期的経済リスクにもなるだろう家計による借入れの大幅な回復を促す可能性は低い。
C-phrase
出席者は、両方向の成長とインフレの予測にリスクがあることを引き続き認識した。
しかし、経済の余裕があることとインフレ圧力が弱まっていることを考えると、 金利が低下して予想外に強いインフレ率が高まる可能性は低いと判断した。
出席者はまた、低水準の金利が活動を刺激し、 それによって将来のいかなる悪影響に対するオーストラリア経済の回復力を向上させるであろうとも述べた。
入手可能なすべての情報を考慮に入れて、当審議会は、この会合において 0.25%政策金利を引下げることが適切であると判断した。
低い水準の政策金利は、労働市場の余剰生産力の削減を助け、より多くのオーストラリア人に雇用をもたらし、 インフレが今後中期的な目標の範囲内で快適に戻るとの確信を高めるでしょう。
D-phrase
労働市場の余剰容量と経済がより広範になっていることを考えると、
今後の金融政策のさらなる緩和が適切である可能性が高いとは考えられない
ことに出席者は同意した。
・・・・
なんと婉曲的な言い回しなんだろう、
it was more likely than not that~
~ではない可能性が高かった
英語初心者には難しすぎる
こんな分かりにくい表現は止めてほしい
・・・
しかし、彼らはまた、中期的なインフレ目標と一致して、 より低い金利が失業率の引き下げを支援するために利用可能な唯一の政策選択肢ではないことを認識した。
出席者は、さらなる金融緩和が適切であるかどうかを評価する際に、 労働市場の動向が特に重要であると合意した。

英文

Given these considerations,
members considered the case for a reduction in the cash rate at the current meeting.
A lower level of interest rates would support growth in the economy,
thereby reducing unemployment and contributing to inflation rising to a level consistent with the target.
A-phrase
Members recognised that,
in the current environment,
the main channels through
which lower interest rates would support the economy
were a lower value of the exchange rate,
reduced borrowing rates for businesses,
and lower required interest payments on borrowing by households,
freeing up cash for other expenditure.
Although households are net borrowers in aggregate,
members recognised that
there are many individual households that are net savers and
whose interest income
would be reduced by lower interest rates.
Carefully considering these different effects,
members judged that
a lower level of interest rates
was likely to support growth in employment and incomes,
and promote stronger overall economic conditions.
B-phrase
Members also considered the risks associated with a lower level of interest rates in the period ahead.
Given the high level of household debt,
the adjustment under way in housing markets and the tightening in lending practices,
members judged that
a decline in interest rates was unlikely to encourage a material pick-up in borrowing by households
that would add to medium-term risks in the economy.
C-phrase
Members continued to recognise that
there were risks to the forecasts for growth and inflation in both directions.
However, given the extent of spare capacity in the economy and the subdued inflationary pressures,
they judged there was a low likelihood of a decline in interest rates resulting in an unexpectedly strong pick-up in inflation.
Members also observed that a lower level of interest rates
would stimulate activity and thereby improve the resilience of the Australian economy to any future adverse shocks.
Taking into account all the available information,
the Board decided that it was appropriate to lower the cash rate by 25 basis points at this meeting.
A lower level of the cash rate
would assist in reducing spare capacity in the labour market,
providing more Australians with jobs and greater confidence
that inflation will return to be comfortably within the medium-term target range in the period ahead.
D-phrase
Given the amount of spare capacity in the labour market and the economy more broadly,
members agreed that
it was more likely than not that
a further easing in monetary policy would be appropriate in the period ahead.

They also recognised, however,
that lower interest rates were not the only policy option available to assist in lowering the rate of unemployment,
consistent with the medium-term inflation target.
Members agreed that,
in assessing whether further monetary easing was appropriate,
developments in the labour market
would be particularly important.

本英文は、
https://www.rba.gov.au/monetary-policy/rba-board-minutes/2019/2019-06-04.html から引用していますが、
https://www.rba.gov.au/
は Poor な WEB サイトなので通常はうまくアクセスできません。

オーストラリア経済開発委員会(CEDA)での演説

さらに、2019年6月20日 アデレード で Philip Lowe 総裁は以下のように金融政策について演説をしました。
このなかでも政策金利の今後について述べていますが[赤字部分]、 6/4日と比べ言い方は変わったものの、 相変わらす曖昧な言い方に変化はありません。

CEDAでの演説抜粋

Philip Lowe 総裁
オーストラリア経済開発委員会(CEDA) での演説
アデレード - 2019年6月20日
金融政策
ご存知のように、準備銀行理事会は今月初めの会合でキャッシュレートを1.25%に引き下げました。
これは3年近くぶりの最初の調整でした。
A-phrase
前回の更新が5月上旬に発表されて以来、この決定は経済見通しの悪化に対応していませんでした。
というよりはむしろ、それは私たちが想定しているよりももっとうまくやれるという判断を反映していました。
B-phiase
私が今日あなた方と共有した分析は、オーストラリア経済が以前考えられていたよりも 高い雇用成長率と低い失業率を維持できるという結論を共有しています。
ほとんどの指標は、経済にはまだかなりの余剰があることを示唆しています。
この経済的余剰を減らすことは可能であり、望ましいことです。
そうすることで、仕事に就く人が増え、失業率が低下し、家計所得が増加するでしょう。
それはまたインフレーションが中期的な目標範囲内で問題なく増加するという大きな証拠を提供するでしょう。
C-phrase
金融政策は私たちをより良い道へと導く手助けの一つの方法です。
今月初めの決定はここで助けになるでしょう。
それは、為替レートへの影響、金融コストの削減、そして可処分所得の引き上げを通じて経済を支えます。
言い換えると、これは雇用の伸びと目標と一致するインフレを支えるでしょう。
しかし、金利を0.25%、見通しが大きく変わると予想するのは現実的ではありません。
GDPや労働市場のデータを含む最新のデータは、我々が経済の余剰領域に参入しつつあることを示唆するものではありません。
A make inroads into B
A が B に参入する
D-phrase
これを考えると、より低い金利の可能性はテーブルに残る。
理事会が経済的余剰を巻戻し、中期目標に沿ったインフレ結果を提供しようとしているため、 政策金利のさらなる引き下げを期待することは非現実的ではありません。
金融政策が唯一の選択肢ではなく、達成できるものには限界があることを認識することは重要です。

国として、私たちは完全雇用に近づくための他の方法も検討するべきです。
1つの選択肢は、インフラストラクチャへの支出などによる財政政策です。
もう1つは、企業が人々の拡大、投資、革新、雇用を支援する構造的政策です。
公共政策のさまざまな部門がオーストラリアの人々の経済的繁栄を最大化しようとしているので、 これらの選択肢の両方とも留意する必要があります。

英文

Monetary Policy
As you are aware,
the Reserve Bank Board reduced the cash rate to 1¼ per cent at its meeting earlier this month.
This was the first adjustment in nearly three years.
A-phrase
This decision was not in response to a deterioration in the economic outlook since the previous update was published in early May.
Rather, it reflected a judgement that we could do better than the path we looked to be on.
B-phrase
The analysis that I have shared with you today supports the conclusion that the Australian economy can sustain a higher rate of employment growth and a lower unemployment rate than previously thought likely.
Most indicators suggest that there is still a fair degree of spare capacity in the economy.
It is both possible and desirable to reduce that spare capacity.
Doing so will see more people in jobs, reduce underemployment and boost household incomes.
It will also provide greater confidence that inflation will increase to be comfortably within the medium-term target range.
C-phrase
Monetary policy is one way of helping get us onto to a better path.
The decision earlier this month will assist here.
It will support the economy through its effect on the exchange rate,
lowering the cost of finance and boosting disposable incomes.
In turn, this will support employment growth and inflation consistent with the target.
It would, however, be unrealistic to expect that lowering interest rates by ¼ of a percentage point will materially shift the path we look to be on.
The most recent data
– including the GDP and labour market data –
do not suggest we are making any inroads into the economy's spare capacity.
D-phlase
Given this, the possibility of lower interest rates remains on the table.
It is not unrealistic to expect a further reduction in the cash rate as the Board seeks to wind back spare capacity in the economy and deliver inflation outcomes in line with the medium-term target.
It is important though to recognise that monetary policy is not the only option,
and there are limitations to what can be achieved.

As a country we should also be looking at other ways to get closer to full employment.
One option is fiscal policy,
including through spending on infrastructure.
Another is structural policies that support firms expanding,
investing, innovating and employing people.
Both of these options need to be kept in mind as the various arms of public policy seek to maximise the economic prosperity of the people of Australia.

本英文は、
https://www.rba.gov.au/speeches/2019/sp-gov-2019-06-20.html
から引用していますが、
https://www.rba.gov.au/
からはうまくアクセスできません。
なお、2019/6/25日現在はアクセス可能です。

英語の文章の細かいニアンスを読み取るのはとても難しいですね。
曖昧な言い方をするにはどうすれば良いのか勉強になりますね。
拙いファンダメンタルズを最後までお読みいただきありがとうございます。


拙いファンダメンタルズ ICP 19/7/2 に進む
拙いファンダメンタルズ 19/6/20 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/6/9 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/6/6 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/5/26 に戻る

GoDollar に戻る