Poor Fundamentals

拙いファンダメンタルズ 19/7/6

19/7/2日夜 RBA はダ-ウィンで政策金利決定に関して、 Philip Lowe総裁のスピ-チ内容を公表しました。
この内容について読んでいきしたいと思います。
特に私は、さらなる利下げを行うかについては大きな関心があります。
7/2日のスピ-チの政策金利決定部分に触れたところを抜粋してみました。
英文も添付しますので、細かなニアンスもつかめるかと思います。
特に、最後の部分はゆっくりと読んでいただきたいと思います。
さらなる利下げが、”70%弱”の確率であるかのように読めるのですがどうでしょうか?
みなさんも英文(E-Phrase)も読んで考えてみてください。

政策金利決定 Lowe総裁のスピ-チ抜粋

ご承知の通り、今朝(7/2)理事会は、キャッシュレートを0.25%引下げ1%にすることを決めました。
先月も同様の調整が行われました。
この金融政策の緩和は、全国の雇用の増加を支え、インフレ率が中期目標の2〜3%になると確信します。
A-Phrase
我々の評価では、近年のオーストラリア経済はかなりの成果を上げていますが、 それでも経済にはかなりの余裕があります。
その予備容量を減らすことは可能であり、望ましいことです。
現在の失業率よりも低い失業率を達成できるはずであり、 また失業率を減らすことができるはずです。
国としてこれが可能であれば、賃金の伸びがさらに高まり、 家計所得がさらに伸びることが予想されます。
これらは良い結果になります。
ご存知のとおり、準備銀行の金融政策の枠組みはインフレ目標を中心としていますが、 私たちの政策の最終的な目的はオーストラリア国民の集団的経済繁栄を促進することです。
B-Phrase
理事会の判断では、先月と今月の金融政策の緩和が私たちの集団的経済繁栄をもたらします。
しかし同時に、その恩恵はコミュニティ全体に均等に分配されておらず、 金融緩和にはいくつかのマイナス面があることを認識しています。
これらの理由の一部として、最近、私は、国家として、 私たちをより良い道へと導くための金融緩和以外の選択肢があるという事実に注目しています。
1つの選択肢は、
インフラへの支出などによる財政支援です。
この支出は経済の需要を増大させ、そして適切なプロジェクトが選択されれば、 それはまた国の生産能力を増大させる。
特に過去最低水準の金利、余裕のある経済、および 現在進行中の人口増加に対処するために苦戦している既存のインフラストラクチャのいくつかについて、 この分野へのさらなる投資を検討することは適切です。
もう1つの選択肢は、
企業の拡大、投資、革新、そして人々の雇用を支援する構造的政策です。
強く、ダイナミックで競争の激しいビジネス部門が雇用を生み出します。
それは私たちの賃金と収入の持続可能な増加の主な原因である生産性の向上をもたらすのを 助けることができます。
だから、国として、私たちはこれに集中し続ける必要があります。
繰り返しますが、今後の課題について総体的に考えることが重要です。
金融政策は重要な役割を果たしており、私たちの決定はオーストラリア経済の支援に役立っています。
しかし、金融政策だけに頼るべきではありません。
公共政策のさまざまな分野がすべて同じ方向を向いていれば、 私たちは社会全体としてより良い成果を達成するでしょう。
C-Plase
理事会が最近発表した金利の2つの削減は、より良い道筋を描き、 生産余力を引き戻すことに重要な貢献をするでしょう。
他のいくつかの進展に注意を向けることも価値があります。
まず、ほとんどすべての借手の借入れコストが、今までで最も低いものになりました。
実例として、オーストラリア政府は1901年の連邦以来、 直面している最低金利である1.3パーセントで10年間借りることができます。
また、2パーセント未満の金利で30年間借りることができます。
民間企業や世帯もまた、低い借入金利に直面しています。
これは、公定金利が低いことだけでなく、信用スプレッドも低いことによるものです。
第二に、
主に鉄鉱石価格の上昇により、オーストラリアの貿易条件が再び上昇しました。
資源部門への投資もまた、ほぼ7年間着実に減少した後、今後数年間で増加すると予想されます。
明確にしておきますが、私達は別の主要な鉱山ブームを期待していません、 しかし私達は資源部門のしっかりした上昇が期待されています、 それは経済全体を助けるでしょう。
やがてこの上昇の影響がここノーザンテリトリーでも感じられることを願っています。
第三には、
過去2年間で為替レートが下落しており、貿易加重ベースでは、 最近のその範囲の下限にあるということです。
これは経済の重要な部分を支えるのを助けています。
そして第四には、
低所得税と中所得税の減税の実施が見込まれることもあり、 今後数年間で可処分所得が大幅に増加すると予想しています。
収入のより強い成長は家計支出を支えるべきです。
これらのさまざまな進展はあいまってオーストラリア経済を助けます。
しかし同時に、私たちは世界の動向を注視する必要があります。
最近、米国と中国の間の貿易と技術の紛争によって引き起こされた不確実性は、 投資について多くの国のビジネスを緊張させました。
D-Phrase
多くの人は、元に戻すのが難しく費用がかかる設備投資をするよりも、 資本を自分の手元に置いておくことを好みます。
その結果、国際貿易が減り、世界的に投資が衰退する傾向にあります。
これが長すぎると、経済成長への影響が大きくなる可能性があります。
このため、世界経済へのリスクは依然として下振れ傾向にあります。
これらの持続的な下振れリスクと継続的な低インフレ率の組み合わせにより、 世界中の投資家は世界のすべての主要中央銀行による金利引き下げを期待しています。
欧州と日本では、公定金利はすでにマイナスになっていますが、 投資家は中央銀行がさらにマイナスの領域に入ることを期待しています。
そして米国では、投資家は今後の期間にわたって金利の大幅な引き下げを期待しています。
これは私たちが今年の初めに直面していたものとは全く異なる世界です。
これがオーストラリアで私たちにとって何を意味するのかは、まだわかりません。
世界経済とオーストラリア経済の両方に対する中心的なシナリオは、 依然として合理的な成長、低い失業率、低くかつ安定したインフレのためのシナリオである ことを覚えておく必要があります。
少し前に説明したように、オーストラリア経済への支援を提供している進展がいくつかあります。
E-Phrase
だから我々は物事が今後数ヶ月にわたってどのように進展するかを注意深く監視するつもりです。
こうした状況を踏まえ、理事会は、ノーザンテリトリーを本拠地とする人々を含む すべてのオーストラリア国民の集団的繁栄を支援するように、 必要に応じて再び金利を調整して完全雇用に近づき、インフレ目標を達成する用意があります。

英文

Darwin Community Dinner
Darwin – 2 July 2019
・・・・・・・・
I would now like to turn to today's interest rate decision.
As I am sure you are aware,
this morning the Board decided to reduce the cash rate by a quarter of a percentage point to 1 per cent.
This follows a similar adjustment last month.
This easing of monetary policy will support jobs growth across the country
and provide greater confidence
that inflation will be consistent with the medium-term target of 2 to 3 per cent.
A-phrase
Our assessment is that despite the Australian economy
having performed reasonably well over recent years,
there is still a fair degree of spare capacity in the economy.
It is both possible and desirable to reduce that spare capacity.
We should be able to achieve a lower rate of unemployment
than we currently have and we should also be able to reduce underemployment.
If, as a country, we can do this,
we could expect a further lift in wages growth and stronger growth in household incomes.
These would be good outcomes.
As I hope you are aware,
the Reserve Bank's monetary policy framework is centred on the inflation target,
but the ultimate objective of our policies is
to promote the collective economic prosperity of the people of Australia.
In the Board's judgement,
the easing of monetary policy last month and this month
will help promote our collective welfare.
At the same time, though, we recognise
that the benefits are not evenly distributed across the community and
that there are some downsides to monetary easing.
Partly for these reasons, over recent times
I have been drawing attention to the fact that,
as a nation, there are options other than monetary easing for putting us on a better path.
One option is fiscal support, including through spending on infrastructure.
This spending adds to demand in the economy and
– provided the right projects are selected –
it also adds to the country's productive capacity.
It is appropriate to be thinking about further investments in this area,
especially with interest rates at a record low,
the economy having spare capacity
and some of our existing infrastructure struggling to cope with ongoing population growth.
Another option is structural policies that support firms expanding,
investing, innovating and employing people.
A strong, dynamic, competitive business sector generates jobs.
It can help deliver the productivity growth
that is the main source of sustainable increases in our wages and incomes.
So, as a country, we need to keep focused on this.
To repeat the point, it is important that
we think about the task ahead holistically.
Monetary policy does have a significant role to play
and our decisions are helping support the Australian economy.
But, we should not rely on monetary policy alone.
We will achieve better outcomes for society as a whole if the various arms of public policy
are all pointing in the same direction.
C-Phrase
The two cuts in interest rates the Board has delivered recently
will make an important contribution to putting us on a better path
and winding back spare capacity.
It is also worth drawing your attention to a few other developments.
First, borrowing costs for almost all borrowers
are now the lowest they have ever been.
As an illustration, the Australian Government
can borrow for 10 years at around 1.3 per cent,
the lowest rate it has faced since Federation in 1901.
It is also able to borrow for 30 years at an interest rate of less than 2 per cent.
Private businesses and households also face low borrowing rates.
This is not only because official interest rates are low,
but because credit spreads are low too.
Second, Australia's terms of trade have risen again,
largely due to higher iron ore prices.
Investment in the resources sector
is also expected to increase over the next few years,
after having declined steadily for almost seven years.
To be clear, we are not expecting another major mining boom,
but we are expecting a solid upswing in the resources sector,
which will help the overall economy.
I hope that, in time, the effects of this upswing
will be felt here in the Northern Territory too.
Third, the exchange rate
has depreciated over the past couple of years and,
on a trade-weighted basis,
is at the bottom end of its range of recent times.
This is helping support important parts of the economy.
And fourth, we are expecting stronger growth
in household disposable income over the next couple of years,
partly due to the expected implementation of the low and middle income tax offset.
Stronger growth in incomes should support household spending.
Together, these various developments will help the Australian economy.
At the same time, though, we need to watch global developments very closely.
Over recent times,
the uncertainty generated by the trade
and technology disputes between the United States and China
has made businesses in many countries nervous about investing.
D-Phrase
Many are preferring to sit on their hands,
rather than commit to capital spending that is difficult and costly to reverse.
The result is less international trade and a weakening trend in investment globally.
If this continues for too much longer,
the effects on economic growth are likely to be significant.
For this reason, the risks to the global economy remain tilted to the downside.
The combination of these persistent downside risks
and continuing low rates of inflation
has led investors around the world to expect interest rate reductions
by all the world's major central banks.
In Europe and Japan,
official interest rates are already negative
but investors are expecting the central banks to go further into negative territory.
And in the United States,
investors are expecting a substantial reduction in interest rates over the period ahead.
This is quite a different world from the one we were facing earlier in the year.
What all this means for us here in Australia is yet to be determined.
We need to remember that the central scenario for both the global and
Australian economies is still for reasonable growth,
low unemployment and low and stable inflation.
As I discussed a few moments ago,
there are a number of developments
that are providing support to the Australian economy.
E-Phrase
So we will be closely monitoring how things evolve over coming months.
Given the circumstances,
the Board is prepared to adjust interest rates again
if needed to get us closer to full employment
and achieve the inflation target in a way
that supports the collective welfare of all Australians,
including those who call the Northern Territory home.

本英文は、
https://www.rba.gov.au/speeches/2019/sp-gov-2019-07-02.html
から引用していますが、
https://www.rba.gov.au/
は、19/6/24日よりサクサクと表示する素晴らしいサイトにリニュ-アルされました。

結論

ここまで読み進むとどうも要点は次の一文にまとめられるように思うのですがいかがですか?
The Board is prepared to adjust interest rates again
if needed to
get us closer to full employment and
achieve the inflation target.
完全雇用に近づき、インフレ目標を達成する必要があるならば RBA は必要に応じて再び金利を調整する用意がある。

拙いファンダメンタルズを最後までお読みいただきありがとうございます。


拙いファンダメンタルズ ICP 19/7/26 に進む
拙いファンダメンタルズ ICP 19/7/2 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/6/20 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/6/9 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/6/6 に戻る
拙いファンダメンタルズ 19/5/26 に戻る

GoDollar に戻る